A németországi Berlinben adták át a Volvo FMX első elektromos betonmixerét a CEMEX részére. Az elektromos teherautó még februárban megkezdte működését a berlini Spandau városában található transzportbeton-gyárban. Az akkumulátoros elektromos teherautó fejlesztése, egy 2021-es megállapodásból indult, amely a kibocsátásmentes szállítás együttműködésére és fejlesztésére irányul.
Az elektromos betonmixerek csendesebb működésükkel megkímélik az építkezés környékén lakókat és az építési területen dolgozóknak is nyugodtabb környezetet biztosítanak.
A Volvo Trucks törekvése, hogy a nulla károsanyag-kibocsátású nehéz tehergépjárművek elektromos meghajtásúak legyenek főként azokon a piacokon, ahol a legnagyobb szükség van rájuk.
A világszínvonalú szállítási megoldásairól ismert Volvo 2019-ben mutatta be első eladásra kínált elektromos teherautóját – a Volvo FL Electricet -, ezzel egy iparági forradalom kezdetét jelezve.
Az FL Electricet a Volvo VNR Electric követte, amely Észak-Amerikában 2020-ban jelent meg. A sikerre építve a Volvo tavaly szeptemberben három 44 tonnás elektromos teherautót mutatott be, így portfóliója már hat-féle kereskedelmi elektromos vezérlésű teherautóra nőtt.
A vezető teherautó-gyártó 16 és 44 tonna közötti össztömegű, nagy teherbírású elektromos teherautókat kínál, amelyeket rakodástól kezdve az építőipari szállításon át a regionális fuvarozásig megannyi lehetőség szerint lehet használni!
A Volvo legújabb nulla károsanyag-kibocsátású nehéz teherautó megoldása, az FMX elektromos betonkeverő teherautó nagy lépés az építőiparban a károsanyag-kibocsátás megszüntetése felé.
A VOLVO célja, hogy 2030-ra az új teherautó-eladások fele elektromos legyen, miközben vállalja, hogy 2040-re az értékláncában nettó nulla üvegházhatású gázkibocsátást ér el.
Forrás: electrec
Fotók: Volvo Trucks